April 19, 2013

it is a fairy tale about a little girl, who happened to partially woke up from a very long dream..

It is a fairy tale about a little girl, who happened to partially woke up from a very long dream, in the dark and mysterious place, on the border of day and night, where the light has not yet been separated from the dark. She could not move. Her body was heavy and cold as if it was enclosed in ice, or wrapped in an old, dense web. Hours passed and even years. The only things that visited her were the monsters from her dreams, thus she started to succumb to them. She no longer could bear loneliness, so she invited them to play with her flesh. Do you know them? They will torture your body until you will eventually start to like it. You are so alone, as much as I am.



19 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czy nowego etapu? Raczej nowego motywu, krążącego wokół erotyki i krzywdy (tego, w jaki sposób się dopełniają, warunkują, współistnieją). Chodzi mi po głowie bestia, którą sama kiedyś obudziłam.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Droga Lauro,

    jesteś moją inspiracją od kilku lat. Nie jestem artystką, ale Twoje zdjęcia i słowa inspirują mnie do poszukiwania swojego własnego ja, swojej drogi, celu, sensu, czegoś głębokiego i prawdziwego. Twoja sztuka porusza we mnie rzeczy, o jakich nie wiedziałam, że są. To niesamowite, że potrafisz robić takie rzeczy ze swoimi odbiorcami. Na zajęciach ze sztuki współczesnej rozmawialiśmy o Twojej twórczości i mówiłam właśnie o tych swoich prywatnych doznaniach podczas obcowania z Twoimi obrazami. Nawet nie wiesz, jak wielu ludzi uzależnionych jest od tego, co robisz. Życzę Ci wielu sukcesów i wiary. Twoja najnowsza sesja jest dla mnie jakimś przełomem. Jeszcze nie wiem dlaczego, ale dowiem się.

    Pozdrawiam Cię z północy Polski,
    B.

    ReplyDelete
  3. Dear Laura,
    Your work is so inspiring. I'm fascinared by the tenderness and intamacy of your photographs mixed with dark undertones. Your photographs and stories are beautifully poetic and I adore them so much. One day I hope my photographs are as beautiful as yours. Do you base your fairy tales on your life experiences or do you create them in your mind?

    ReplyDelete
  4. exellent photos. just beautiful and so mysterious

    ReplyDelete
  5. so gentle, fragile and so close to my heart... You're amazing visual poet, Laura.

    ReplyDelete
  6. Beautiful. Really really beautiful, and eerie too. :)

    ReplyDelete
  7. this is so damn impressive. wow!

    ReplyDelete
  8. Lauro,
    to co opowiedziałaś sprawiło, że jestem zdruzgotana. Pokazałaś inne otoczenie, tworzysz bajkę w nowej bajce. Tutaj jest niesamowicie, ale boję się. Ostatnie zdjęcie jest tak okrutnie. smutne. Wolę znów zapaść w sen.

    ReplyDelete
  9. Ale potrzebuję ich i nie zwalczę.

    Lauro, dziękuję.

    A co Ty czujesz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja również ich potrzebuję.
      Tak bardzo nam siebie nawzajem potrzeba.
      Tak bardzo.


      Otworzyły się przede mną jakieś nowe drzwi po tej serii zdjęć.
      Idę w kierunku, który jest bardziej niebezpieczny, niż mogłoby się wydawać.

      Wczoraj spotkałam pewną osobę, która uświadomiła mi, jak istotna jest rola absurdu w tym, co robimy. Wcześniej nie wiedziałam, jak nazwać ten element w moich obrazach, który z taką łatwością łączy w sobie to, co okrutne i łągodne, co łączy kata z ofiarą. Teraz myślę o serii zdjęć, która może wywlec ze mnie bestię. Zaryzykuję, bo: "będą to robić tak długo, aż w końcu zacznie ci się to podobać".

      Delete
  10. Niesamowite jak potrafisz opowiadać historie obrazami i słowami.
    Tworzysz coś co budzi emocje.
    Coś wspaniałego...

    ReplyDelete
  11. Looks like Vanessa Paradis !
    so beautiful !

    ReplyDelete
  12. z czego udało Ci się uzyskać tę pajęczynę ?

    ReplyDelete
  13. czuję, że jeśli tej nocy usnę, to już się nie obudzę.

    ReplyDelete